SAMMEN SKABER VI MERE...

Med Google Shopping kan du
vise dine produkter direkte i
søgeresultaterne

Dine produkter bliver vist med billede og pris, så det er nemt for kunderne, at træffe en købsbeslutning.

Boost dit salg med Google Shopping Ads

Har du en webshop og drømmer du om, at nå ud til et bredere publikum og øge dit salg, så er Google Shopping Ads et super godt værktøj. Ja, nærmest et must!

Sælger du varer online og har du ikke prøvet Google Shopping endnu, så går du glip af rigtig meget trafik og mange potentielle salg.

Det handler i høj grad om at være synlig der, hvor kunderne er. Og de er i den grad på Google. Der bliver dagligt lavet milliarder af søgninger på Googles søgemaskine, når folk skal finde et bestemt produkt eller en bestemt service.

Så skal forbrugerne handle hos dig i stedet for hos en af dine konkurrenter, så er det vigtigt, at du er synlig her.

e-branding
Digitale Marketing Specialister

Vi har stor erfaring med online markedsføring, og hjælper dig gerne med at opnå dine mål.

Hvad er Google Shopping Ads?

Skab blikfang i søgeresultaterne og ram målgruppen, når de er allermest købsparate. 

Google Shopping Ads er en super effektiv måde at promovere dine produkter på, og skiller sig markant ud fra Google Search Ads pga det visuelle blikfang. 

Google Shopping fungerer på den måde, at dine produkter bliver promoveret med både billede, produktnavn, pris og link øverst i søgeresultatet på Google. Når en bruger laver en søgning på et specifikt produkt, bliver Google Shopping-annoncen vist øverst eller i højre side af søgeresultaterne. Du vil også kunne finde annoncerne via fanen Shopping.

Hvis en bruger klikker på din annonce, bliver vedkomne ledt direkte videre til produktsiden på din hjemmeside, hvilket gør det mere sandsynligt, at et direkte salg er indenfor rækkevidde.

En klar fordel ved dette annonceformat er også, at kunderne kan se både produkt og pris inden, de klikker sig ind på dit website. Det betyder, at de kunder som ikke ønsker at betale prisen for dit produkt, allerede her bliver sorteret fra. Dvs. at dem som rent faktisk klikker på annoncen højest sandsynligt vil være mere tilbøjelige til at foretage et køb. Derfor er Google Shopping en virkeligt effektiv annonceringsform, som ofte har højere konverteringsrater og skaber flere salg end andre annonceringsformer.

Denne type annonce er udelukkende til markedsføring af fysiske produkter. Sælger du en service er dette ikke det rette annonceformat for dig.

Fordele ved at bruge Google Shopping

Google Shopping øger din synlighed, giver dig en højere konverteringsrate og hjælper dig med at sælge dine produkter til din målgruppe.

 Google Shopping-annoncer er meget mere end bare tekst- og billedannoncer. De kan nemlig give dine potentielle kunder et godt og informativt udgangspunkt, før de foretager et køb, ved at vise både billede af produktet, prisen, jeres webshop og jeres navn.

Kort fortalt så er nogle af de fordele, du vil kunne opnå:

  1. Større synlighed, flere potentielle kunder
  2. Flere kliks og mere trafik til din hjemmeside
  3. Du rammer din målgruppe, når de er klar til at foretage et køb
  4. Markedsføring af dit varelager
  5. Google matcher dine produkter med relevante søgninger ved blandt andet at bruge dine produkttitler, produktspecifikationer og produktbeskrivelser, så du slipper for en masse manuelt arbejde.
  6. Effektiv rapportering – giver overblik over salget, så du løbende kan optimere dine kampagner, så du får mere for dine annoncekroner.
  7.  Giver ofte en høj konverteringsrate og et højt ROAS (Return on Ad Spend – Det du tjener i forhold til det du bruger på din annoncering).
Så har du en webshop, er dette annonceformat noget, du kraftigt bør overveje. Og det gælder uanset om du har en lille webshop med få produkter eller en stor shop med rigtigt mange forskellige produkter. Der er nemlig ingen grænse for, hvor få, eller hvor mange varer du kan promovere.
 
Bruger du allerede Google Search Ads, så behøver du ikke at droppe dem. Google shopping kan sagtens være et virkeligt fin supplement til dette.

Faktisk vil du kunne markedsføre dine produkter og din webshop samtidig hele tre steder i søgeresultaterne. Via en Google Shopping produktannonce,  en Google Searh Ads tekstannonce og i de organiske (ikke betalte) søgeresultater. 

Sidste punkter kræver dog noget intensivt søgemaskineoptimering (SEO), da man ikke kan komme øverst i søgeresultaterne uden at lave et kontinuerligt og grundigt SEO-arbejde.

Hvordan virker Google Shopping?

Google Shopping Ads er lidt anderledes bygget op og måske også lidt mere kompliceret at gå til end de andre annonceformater som Google tilbyder. Det er det fordi, der skal genereres og uploades et datafeed, hvor det er vigtigt, at det bliver bygget op på den helt rigtige måde, hvis det skal kunne fungere ordentligt. 

Dit produktfeed er en liste over alle de produkter, du sælger i din webshop. Dem bruger Google til automatisk at oprette dine annoncer. Det vil sige, at du ikke behøver at bruge en masse krudt på at skrive søgeord og annoncetekster. Google ordner det for dig. Produktfeedet indeholder nemlig alle de relevante oplysninger, der bestemmer, hvilke søgninger dine annoncer bliver vist på.

Du betaler pr. klik for dine annoncer (PPC – Pay Per Click). Det vil sige, at du kun betaler, når en bruger har vist interesse og klikker på din annonce. 

Selve prisen for et klik afhænger dog af flere ting. Blandt andet, hvor stor konkurrencen er på markedet samt hvilket produkt du sælger.

For at opnå de bedste resultater skal annoncerne efterfølgende overvåges og optimeres løbende.

Lad os hjælpe dig med din Google Shopping

Har du brug for hjælp til at komme i gang?

Sælger du fysiske varer via en webshop, så er Google Shopping Ads bare et super godt værktøj til at skabe synlighed, give mere trafik samt booste dit salg.

Vi kan hjælpe dig med opsætning, strategi, analyse samt løbende optimering af din Google Shopping.  Vi skræddersyr et forløb, der passer til netop dig og din virksomhed. 

Vi arbejder målrettet og seriøst for at opnå dine ønsker og mål. Du bestemmer budgettet, og vi sørger for at få det optimale ud af dine annoncekroner. 

For at du kan føle dig helt tryg, så foregår dette selvfølgelig med løbende dialog, sparring og rapportering, så du kan holde dig opdateret om, hvor vi er i processen og hvordan der går.

Så tøv ikke med at kontakte os, for en uforpligtende snak om din forretning og dine digitale markedsføringsmål. Vi er klar til at hjælpe dig.

e-branding
Digitale Marketing Specialister

Vi har stor erfaring med online markedsføring, og hjælper dig gerne med at opnå dine mål.