SAMMEN SKABER VI MERE...

Google Search Ads

Lig i toppen af Googles søgninger, få mere trafik til dit website og øg dit salg

Google Search Ads er den mest simple annonceform, som Google tilbyder. Det er rent tekstbaserede søgeannoncer, som kan være virkeligt effektive til at få flere besøgende ind på din hjemmeside (skabe trafik), øge kendskabet til din virksomhed, samt ikke mindst sørge for at du opnår flere salg.

Googles søgeannoncer, eller Google Search Ads, er du med garanti stødt på, når du har søgt efter noget på Google. 

De ligger som regel øverst i søgningen, lige over de organiske søgeresultater (de ikke-betalte søgeresultater), og er markeret med ordet “annonce”.

En tekstannonce er i bund og grund ret simpel. Den kræver nemlig kun ganske få elementer. Der skal være en titel, en beskrivelse, en landingsside og gerne nogle få udvidelser med yderlige information, som fx. kontaktoplysninger. 

Men for at annoncen skal være effektiv, er det også vigtigt, at den bliver vist for de rigtige brugere. For at indsnævre den rigtige målgruppe, så kan du blandt andet vælge at segmentere efter sprog, specifikke søgeord, geografiske områder og lignende.

Bliver dine annoncer sat rigtigt op, har du muligheden for at nå ud til en masse potentielle kunder, som forhåbentlig også kan omdannes til loyale kunder.

e-branding
Digitale Marketing Specialister

Vi har stor erfaring med online markedsføring, og hjælper dig gerne med at opnå dine mål.

Få mere trafik og flere salg med Google Search Ads

Der er mange om budet på nettet, og det kan være svært at skille sig ud online og blive set. En måde at skabe den synlighed kan være med online annoncering.

Der bliver dagligt foretaget millarder af søgninger på Google, og Google er uden tvivl også den mest anvendte søgemaskine i Danmark. Det vil sige, at der findes rigtigt mange potentielle kunder at hente netop her. Ved at bruge Google Search Ads eller søgeannoncer, som det hedder på dansk, har du en gylden mulighed for at komme til at ligge øverst i søgeresultaterne, og omdanne nogle af de mange brugere på Google til dine kunder. 

Noget der er smart ved Google Search Ads er at du helt præcist kan definere hvilke søgninger, du gerne vil findes på. Det kan du gøre ved at vælge specifikke søgeord (eller måske en kombination af søgeord) samt  et bestemt geografisk område, som annoncerne skal vises i. På den måde kan du målrette dine annoncer, så du bliver fundet på netop det du tilbyder og til de folk i det område, hvor dine kunder findes. Det er da smart.

Har du fx. en fysisk butik i Hobro, hvor du sælger sko, så kan du vælge søgeordskombinationen “skobutik Hobro”.

Det er også muligt at rette dine tekstannoncer mod dem, som tidligere har interageret med din hjemmeside, webshop eller app. Det kan være rigtigt smart, da de jo allerede kender dig og derfor kan være mere tilbøjelige til at kunne omdannes til reelle kunder.

Skal vi hjælpe dig med dine Google søgeannoncer?

Google Search Ads er simple i deres opsætning, men der er alligevel en del ting at holde styr på, for at de også bliver effektive og rentable.

Der skal blandt andet være styr søgeord, budstrategier, sporing, tekstens udformning, og mange andre ting. Der er altså mere til det end blot at oprette en annoncekonto og lave en annonce.

Men alle de ting har vi heldigvis styr på, så du kan trygt overlade dine Google tekstannoncer i vores hænder. Vi guider dig grundigt igennem det hele.

Vi kan hjælpe med alt fra opsætning af konto, udformning af annoncer, til fastsættelse af budstrategier og tracking af hvordan dine annoncer performer, samt meget mere. 

Men hvad koster det så at bruge Google Search Ads? Ja, det afhænger af flere faktorer, og desværre er der ikke noget entydigt svar. Det er meget individuelt og kan variere alt efter hvilken branche du opererer i eller hvilken type virksomhed du er.

Men helt generelt for tekstannoncer, så betaler du altid pr. klik på annoncen. Denne klikpris afhænger af flere ting bl.a. af annoncens kvalitetsscore (Googles vurdering af relevansen af din annonce), hvor stor konkurrencen er på de valgte søgeord (jo større konkurrence, jo højere pris),  den valgte budstrategi (hvor meget du er villig til at betale) osv.

Noget andet der har indvirkning på din klikpris er din landingsside (den side som annoncen linker ind til på din hjemmeside). Jo mere relevant, brugervenlig og generelt velfungerende din side er, jo lavere klikpris kan du opnå på dine annoncer. Så selvom SEO og Google annoncering er to vidt forskellige discipliner (betalt vs ikke betalt), så hænger de alligevel lidt sammen, og komplementerer hinanden.

Skal du i gang med Google Search Ads? Så er vi klar til at hjælpe dig. Ring eller skriv til os og lad os tage en uforpligtende snak. Vi glæder os.